HTML

Utolsó kommentek

Karácsonyom, 2007-ben

2007.12.27. 07:16 :: mribolya

Advent 4. vasárnapján, délelőtt 10 órakir Péterrel elindultunk Ausztriába, Kirchenwirt-be, hogy részben Zsuzsival, ill. Zsuzsi

közelében töltsük a karácsonyt, ugynott, ahol többszőr vele is voltunk..Ugy gondoltuk, hogy így könnyebb lesz az ünnep.

Kirchenwirt, Salburghoz 25 km -re, Zell am Seehez 4o  kilométerre van, a Lammer völgyétől a Salzach mentén. A név nem egy helységnév, csak egy panzió neve, Gosauban, csodálatos hegyektől övezve a Dachstein lábánál, nem messze a Salzkammergüt egyik legszebb városához, Hallstatthoz, amelyik a Hallstatter-See partján a hegyoldalban búvik meg, a házak egymásra épülve, hiszen  olyan keskeny földsáv van a tó és a hegyek között, högy csak igy tudtak építkezni, mint ahogyan azt már a 10. századtól a 13. századig megépítették és mivel ott 3000 éve ember lakik, talán már ők is igy tették. Ma is őrzik és épitik, szépítik, kicsit talán az épületeket modernizálva, főleg belűről  átalakítva, de mindenképpen meghagyva annak régi stylus jegyeit.Mint említettem itt már 3ooo éve élnek emberek, a kutatások szerint, mert a környékbeli sóbányákból termelték ki az élethez szükséges sót,  annak kitermeléséből éltek , és élnek, mind a mai napig. még  a  tóból is nyertek ki sót, ami  ma is 150 m mély,  nagyon  hideg , és nagyon sós, és ez a kifogott halak ízén is jól érezhető, ez adja különleges zamatát, na meg a nagyszerű

konyhaművészet Ma is egyik legnagyobb nevezetessége a világ legrégibb sóbányája, a hozzátartozó SÓHIVATAL-lal, Másik világhíres nevezetessége az u.n.CSONTHÁZ.  ami  a 12.században épült Mária Mennybemenetele Templom Szent Mihály kápolnája mellé épült, és több, mint 1200 lakos koponya és csont maradványait tartalmazza, akiket a hely hiány miatt temettek ide, oly módón, hogy évek múltán a koporsóból kivéve, napon megszárítva helyezték el a csontkamarába, nevüket és adataikat, a koponyán tüntették fel.  Igazi nevezetessége azonban a városnak , az elhelyezkedése, a sok egymásra épűlt házzal, ami egészen egyedi varázst ad ennek a csodaszép városnak.

Ez a környezeti bemutatás, csak kis kitérő volt  a tényleges karácsonyi beszámoló előtt.  Mint említettem és mint a bevezető képek is mutatják vasárnap este  Gosauba, a Kirchenwirt panzióba érkeztünk. Egy kicsit félelmetes úton, a hegyek között, de ugyanakkor, mintha mese országon utaztunk volna át, a fákat súrú hó és csipkeszerű zúzmara borította, az autóban csilingelő karácsonyi muzsika szólt, ténylegesen igazi karácsonyi hangulatba ringatott bennünnket. A megérkezés és elhelyezkedés után nem győztünk gyönyörködni az ablakból is csodálatos tájban  a házak elött kivilágított karácsonyfákban, a lámpafűzérekkel teli erkélyekben, amik úgynéztek ki , mint nyáron amikor a futómuskátliktól pompáznak.
Hétfőn 24-én reggel egy pompás reggeli után elindultunk Salzburg felé Abtenauban, a szomszéd kisvárosban bevásároltunk, majd elérve az autópályát  Péter szó nélkül Zell am See felé fordult. Szinte  csendben tettük meg az utat, majd megérkezve gyönyörű virágokkal felpakolva megálltunk a tó mellet, a hatalmas fűzfa árnyékában és sirva gondultunk vissza 2005 julius 18-ra, amikor Zsuzsi hamvait örökre elnyelte a most is fekete víz. A virágokat is arra az oszlopra raktuk le, ahol akkor az urnát tettük. Majd éppen úgy a vízbe szortuk. soká usztak a viz felszínén, mivel a víz nagyon hideg volt, helyenként be is volt fagyva, a kacsák és a hattyúk a napon a jégen tollászkodtak, igy  nem bántották a virágokat. Mivel a temetéskor zuhogott az eső és este 1o óra volt igy
egy képet sem tudtunk csinálni, nem igy most vakitó téli napsütésben álltunk ott és csak a víz csúnya fekete színe volt borzongtató, és félelmetes, és tett nagyon szomorúvá, hiszen a legkedvese szerettünket nyelte el örökre. A szomorúság dacára ez a látogatás igen széppé varázsolta az ünnepet, mivel mindketten azt éreztük, hogy lelke velünk van ,és valóban együtt ünnepelünk. Újra végig sétáltunk a városon, beültünk a Zsuzsi kedvenc kávézójába, megittuk emlékére az általa is úgy szeretett Mozart kávét, ami nem más mint egy csodálatos habos kávé, 4 cl Mozart likőr és egy Mozart- kugel. Visszaemlékeztünk az ott együtt töltött gyönyörű napokra, majd elindultunk visszafelé, hogy a Szent estét kellemes, meghitt ünnepléssel töltsük.
A karácsony este  korán, 1/2 6-kor kezdődött, nagyon finom vacsorával a szépen feldíszített karácsonyfa mellett, majd német, angol, holland , francia, magyar nyelven felhanzott az O Tannenbaum és a Stille Nacht. A Csendes éj Szentséges éj  szívet melengető dallamával fejeződött be a programm. Mi még az én szobámban is egy picike fenyő mellett megyujtottuk a gyertyákat, átadtuk egymásnk ajándékainkat, jóllehet meg-
fogadtuk, hogy csak az az ajándék, hogy elutazunk,de úgy tünik, hogy az ajándékok, már az utazás eldöntése előtt is megvoltak, így kárba nem veszhettek.
11 órakor beharangoztak az éjféli misére a házzal szinte összeépült csodálatos paraszt barokk katolikus templomba és én elmentem az éjféli misére.

A képen is látható havas éj, a templomhoz vezető havas út,  és a hidegben ballagó emberek akár 2007 szentséges éjét is mutathatnák.
A templomba érve felcsendült az orgona,
itt is a kórus a Stille Nachtot énekelte bevezetőként, és bár rettentő hideg volt,a templom zsúfolásig megtelt, holott sokan nagyon messziről jöttek, de mindenki arcán ott ragyogott az átszelleműltség, az öröm, hogy a Kis Jézus ismét megszületett.
Az éjféli mise, pontosabban az éjfélre végződő mise után a bajor televizió élőben közvetitte a Vatikánból, a Szent Péter Bazilikából a pápa által pontifikált éjféli misét. Igy aztán különlegesen szép volt ez a
karácsony éj.
Kedden reggel, Szent Karácsony napján ugyan ilyen szépen folytatódott, a kistemplomban bemutatott igazi karácsonyi szentmisével, ahol reggel 9-kor is ugyan olyan sokan voltak,mint az éjféli misén.
Mindenki megcsodálta a barokk templom belsőhöz
illő betlehemet és az én lelkemben felcsendült a legszebb magyar karácsonyi ének,

Gárdonyi Géza zenéjével és szövegével

Fel nagy örömre, ma született
Aki után a föld epedett,
Mária karján égi a lény,
Isteni kisded Szűznek ölén
Egyszerű pásztor jőjj közelebb,
Nézd a te égi kisdedet.

Nem ragyogó fény közt nyugoszik,
Bársonyos ágya nincs neki itt,
Csak ez a szalma koldusi hely,
Rá meleget az állat lehel.
Egyszerű pásztor térdeden állj,
Mert ez az égi, földi Király.

A szívem már régrn nem  telt el a
KARÁCSONY  meghittségével, évek óta
először volt boldog az UNNEP.
Délután megcsodáltuk a kör5nyékbeli sípályákat, kipróbáltam a legszimpatikusabb sífelvonót, megittuk a fnom forralt bort és az elegndő rumot tartalmazó JAGD-teát.
Kiprobáltam a nem messze működő uszodát, tönkre vertem Pétert billiárdban, és az alig
1,5 méteres hóban lesétátuk  a vacsorát, hogy aztán szerda reggel, bőséges reggeli után
hazaindujunk.

Igy telt áz én Karácsonyom 2007-ben, és remélem, hogy az Újesztendő is ugyan olyan
Áldott és örömteli lesz.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mribolya 2007.12.29. 16:28:27

IBOLYA!
Gratulálok! Öszinte szívvel kivánom, hogy még nagyon sok örömteli Karácsonyod ünnepébe enged, hogy betekinthessünk!
Várom, hogy az Újévi köszöntöt is elolvashassam! BUÉK!! Bízd Újra Életedet KRISZTUSRA! Boldog Új Évet Kivánok!