HTML

MR Ibolya

Az életem és a Mária Rádió történései

Szerzők

Címkék

Utolsó kommentek

2008 húsvét és a 71. születésnapom

2008.03.25. 16:53 :: mribolya

Ma  2 hónapja, hogy   nem irtam a blogomba, ennek nagyon sok oka van, de most erről nem kívánok beszélni. Úgy gondoltam azonban, hogy a Húsvét, mint a legnagyobb ünnepünket  nem hagyhatom ki, különösen akkor amikor még a szüetésnapom is közvetlenül húsvét keddjére, húsvét nyolcadára esett.  Igaz, hogy 71 évvel ezelőtt nagypénteken születtem. akkor az  az egyik legszebb Mária ünnep,  Gyümölcsöltó Boldogasszony napja,  is volt amely a tényleges születésnapom,ami ott  még nem került áthelyezésre, iígy kettős ünnepen születtem.  Igaz, hogy szüleim fiút vártak, aki természetesen Szent József és édesapám után József lett volna, de mivel lány névvel  nem készültek, igy édesapám ha kívánsága nem is teljesűlt meglepte édesanyámat  egy csokor ibolyával, és jobb  ötlet nem lévén így lettem Ibolya. Mint a gyerekek általában nem szerettem a nevemet  és mert az akkori időknek megfelelöen a kersztségben Ibolya, Zsuzsanna, Margit nevet kaptam,  a bérmálásnál, meg Mária lettem, igy felnöttként több mint 40 évig a Zsuzsanna névre hallgattam, kivéve édesapámat, aki nem volt hajlandó csak Ibolyának szólítani. Nem is volt baj egészen addig míg Zsuzsi lányom fel nem háborodott azon, hogy édesanya miért február 19-én tartja a névnapját mikor ő nem is  Zsuzsi. Igy aztán kénytelen voltam az én névnapomat augusztus 11-re helyezni, hogy ne  legyen vita. Sajnos ma már nem kell vitázni, de már nem is nagyon használom a Zsuzsannát.

Száz szónak is egy a vége, a mai napon betöltöttem a 71. életévemet. Mamár csak azért tartom a születésnapomat, mert a kedves köszöntések elterelik a figyelmemet arról, hogy mennyire megöregedtem, és milyen egyedül maradtam és arról a nagy kérdésről, hogyTULAJDONKÉPPEN MIÉRT IS ÉLEK?

Igazából elsősorban 2008 Husvétjáról, az én húsvétomról akartam irni. A Szent Három Napról, hogyan is éltem meg, milyen gondolatok foglalkoztattak, milyen élmény volt számomra

Az első nap NAGYCSÜTÖRTÖK, az OLTÁRISZENTSÉG alapításának napja. Felemelő volt a Szent István Bazilikából közvetített KRIZMASZENTELÉS szentmiséje, melyet az egész    Budapest-Esztergom Főegyházmegye papságának koncelebrálásával Erdő Péter bíboros -primás, Esztergom-Budapest Érseke mutatott be. A nap megkoronázása az esti Oltár-fosztó  szentmise volt. Mindig össze szorul a szívem, amikor a Dicsőségnél  megszólalnak a harangok, a csengők és felzúg az orgona, hogy utána minden elcsendesedjen, a harangok Rómába menjenek, hogy az orgona  és a csengők várják azt a pillanatot, amikor világgá kiálthatják, hogy KRISZTUS FELTÁMADOTT ALLELUJA. A szentmise ezt követően tovább folytatódott, A Szentségi  Áldás után megkezdődőtt az oltárfosztás, melyet a Bazilika Kanonokja, egyedű énekelve végzett," Elosztottakák maguk között ruháimat,s köntösömre sorsot vetettek" hangzott Jeremiással,  majd kialudtak a fények, a gyertyák is egyenként, majd az egész Bazilika sötétségbe borult. NAGYCSÜTÖRTÖK mondanivalója egy percre sem szakítható el nagypéntektől. Ezt az estét csak a szent kereszt rávetődő árnyékában ünnepelhetjük, mert NAGYCSÜTÖRTÖK minden ajándéka a kersztből nyeri erejét. Ezért az Introitus: " Mi  pedig dicsekedjünk  Urunk Jézus Krisztus kersztjében."   

 

NAGYPÉNTEK Krisztus halálának napja

 

 Királyi zászló jár elől,

 Keresztfa titka  tündököl,

melyen az Élet halt halált,

s megtörte holta a halált.

 NAGYPÉNTEK  Urunk halálának emléknapja E napon nincs szentmise, mert ma maga az örök Főpap mutatta be véres ádozatát a kereszt oltárán.A liturgia Jeremiás siralmai, keresztút Passió, Hódolat a kereszt előtt. és csonkamisén, szentáldozás.

A NAGYPÉNTEKI szertartás csúcspontja, Hódolat a kereszt előtt. ez a szertartás  igen régi , Jeruzsálem keresztényei egykor az igazi kereszt előtt hódoltak, és azt megcsókolták. Hitünk tanítása szerint a keresztet az Üdvözítővel és a Megváltó szenvedésével való szoros kapcsolata   miatt a legteljesebb  tisztelet illeti, a keresztet némán hozzák be, vagy ünnepélyes szertartás keretében.

A NAGYPÉNTEKI  szertartások befejezése a SZENTSÍR megnyitása.

NAGYSZOMBAT

AZ úR SÍRBAN NYUGVÁSÁNAK NAPJA.

A hívek ezt a napot imádsággal és szentsír látogatással töltik,  és készülődik Húsvét szent éjszakájára.

Húsvét éjszakája

az egyházi év középpontja. A húsvéti fény meggyújtása, A pap meggyujtja és megáldja az új túzet, és felhangzik, a gyózedelmes ének

KRISZTUS VILÁGOSSÁGA! ISTENNEK LEGYEN HÁLA! Züg végig a templomon, amig a körmenet a húsvéti gyertyával elér az oltárhoz. Megkezdődik az ALLELUJÁS MISE, hogy befejezése előtt felhangozzék a feltáadás örömhíre FELTÁMADT KRISZTUS E NAPON

ALLELUJA! !

 

 " A HÚSVÉTI SZENT HÁROMNAP nem csupán  egy elmúlt valóság emléke, hanem ma is a valóság: Szeretetével   Krisztus ma is legyőzi a bűnt és a halált. Nem a különféle  formában jelentkező GONOSZÉ a végső szó.

A VÉGSŐ GYŐZELEM  KRISZTUSÉ ÉS A SZERETETÉ!"        XVI.Benedek Pápa

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mribolya.blog.hu/api/trackback/id/tr81396199

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása