HTML

MR Ibolya

Az életem és a Mária Rádió történései

Szerzők

Címkék

Utolsó kommentek

A CARMEL ÉKE

2007.09.26. 20:14 :: mribolya

 

LISIEUX-iSZENT TERÉZ a francaországi Alenqonban született 1873-ban. 1886 karácsonyán élte át a megtérés kegyelmét, amikor a Szűzanya jelent meg előtte.Eddig is nagyon vallásos volt, de ezt követően életét teljes egészében a Jézus várás, a vele való találkozás töltötte ki. 15 évesen  szinte gyermekként lépett be a lisieuxi Carmel kolostorba. mind édesapja, mind előljárói nehezményezték ezt  a döntését, igy aztán egy római zarándok úton nem kisebb pártfogót keresett magának, mint XIII. Leó pápát, akinek közbenjárását kérte, hogy felvegyék  ill. maradhasson a rendben. Az első öt évben rengeteget szenvedett testi és lelki bajoktól egyaránt. 1886 nagypéntek éjszakáján betegszk meg és ettől kezdve készűl a nagy találkozóra. azt vallja, hogy "Jézus kedvét leli abban, hogy megmutassa nekem az egyedüli utat, amely az isteni olvasztókemencéhez vezet és ez az út  kicsi gyermek ráhagyatkozása, aki félelem nélkül alszik el Atyjának karjaiban." Azért is nevezi magát kis úti Teréznek, mert olyan kicsi, és aprókat lép, hogy neki felvonó kellene, hogy minél hamarabb Jézusához érjen. Ez 1897 szeptember 30-án következett be. életét a lelkek üdvéért és az Egyház terjedéséért ajánlotta fel. Azt vallotta, hogy lelkisége alapja, hogy keresztény vagyok,  s ez azt jelenti, hogy -bármilyen is vagyok is / jó vagy rossz a magam vagy mások szemében/-Isten a legmélyebb atyai-anyai szeretetnél is jobban szeret engem, amit felfogva és elfogadva /egyedüli érdemem csak ez lehet/ én sem viszonozhatok másként, mint szeretettel.

Erről szól gyönyörű imádsága is

Uram, azt a kegyelmet kérem Tőled, hogy testvéreimnek adhassam mind azt a szeretet, amelyet Neked szeretnék adni.

Kérem, hogy eméssz fel engem szereteteddel, add meg nekem, hogy mások javát szolgálhassam, főként azokét, akiket senki sem szeret, akik nem szeretetreméltóak.

Add meg nekem, hogy szereressek akkor is amikor, engem nem szeretnek. Add meg nekem,hogy szeressek, amikor nem hiszek mások szeretetében.

Add meg nekem a felismerést, hogy minden seb Hozzád tud, s akar emelni.

Senki és semmi, egyetlen teremtmény se legyen képes elválasztani Tőled.

Add meg nekem, hogy megértsem az eseményeket, és úgy éljek, mintha ma este meg kellene jelennem Előtted.

Ó Uram, tedd, hogy igy legyen.

1923-ban boldoggá, majd 1925-ben szentté avatták.

II.János Pál pápa1997 október 19-én egyháztanítóvá  és a missziók védszentjévé emelte, a Missziók Vasárnapján.

Természetes, hogy a budapesti Városmisszión is jelen volt az ereklyéje, amely előtt mindenki leróhatta kegyeletét és szeretetét LISIEUX-i SZENT TERÉZ előtt.

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mribolya.blog.hu/api/trackback/id/tr4177984

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása