HTML

MR Ibolya

Az életem és a Mária Rádió történései

Szerzők

Címkék

Utolsó kommentek

Az élet gyöngyei

2007.10.01. 19:46 :: mribolya

Hallottam egy történetet, egyszer egy gazdag ember sétált a tenger parton az esti szürköletben és csodaszép kavicsokat látott, lehajolt és összeszedte őket. különféle mértű és színűek voltak, este kirakta a zsebéből az az asztalra  és reggel, amikor felébredt, akkor látta, hogy ezek nem kavicsok, hanem  méretében és színében is más-más gyöngyök. Amikor sorba  rakta azokat rájött, hogy minden szem gyöngy valamit jelképez, igy a legnagyobb és legfényesebb arany színű, az Isten gyöngye, amely Istenhez vezet, de nem vagyok egyedűl, mert Isten mellém szegődik és vezet minden lépésemben.

Az ÉN gyögye, a következő kis fehér gyöngy. Életem egyik legfontosabb kérdése, hogy létemet Isten ajándékaként élem-e meg. Öröm számomra teremtettségem, vagy elégedetlenség emészt? Isten képiségem emberi méltóságom alapja.

A KERESZTSÉG GYÖNGYE, amely hasolóan nagy, mint az Isten gyöngye, csak hófehér, mint lelkünk a keresztségkor.A keresztség Isten igenje életemre, amelyben mélyebben megismerhetem magamat, hívatásomat

A PUSZTA és a NYUGALOM gyöngye.A pusztában minden összedölni látszik, miként Juhász Gyula írja " Eljön mindenkinek a pillanat,

               Mikor egészen egyedűl marad,

                Mikor mellette senki, semmi más

               És nem segít se átok, sem sírás

A NYUGALOM gyöngye, a pusztaság időszaka után, ha van bátorságunk kitartani az élet nyugodt teljességet ad cserébe.

A CSEND  gyöngye. A csend  őszinte barát. nem szabad megretteni attól, ha nehéz amivel szembesít, Ő ismeri az utat ami hazavisz. A Csend a fűl böjtje,  és egyben a lelkünk békéje is,  csendet Isten hozta.

A SZERETET gyöngyei. Egyedűl a tettekben megnyilvánuló szeretet képes jobbitani a testet és a lelket. Szelíd érintés, mely ujjá teremt.

A TITOK gyöngyei. Ki mi rejtőzik szívemben? Titkaim , vágyaim, árnyékaim...Hogyan születhet belőlünk igaz-gyöngy?

Az ÉJSZAKA gyöngye, a legszörnyűbb veszteség a legsötétebb éjszaka a szeretet halála. Remenyik Sándor: És a szívem is elhagyott engem

"Mert bajok vettek engem körül, amelyeknek

számuk sincsen-utólértek bűneim,

amelyeket végig sem nézhetek,-számosabbak a fejem hajszálainál-és a

szívem is elhagyott engem.

A FETÁMADÁS gyöngye. Amikor azt éljük meg, hogy minden elveszett, akkor Jézus Krisztussal való találkozás kihív minket az élet teljességére Felfedezzük Isten távlatait életünkben,

ISTEN gyöngye, Megérkeztem! Máriához csatlakozva kifejezhetem hálámat Istennek a találkozásokért Ővele, önmagammal, felebarátaimmal, a természettel. A találkozásokért, amelyek formáltak, hiszen minden valódi találkozás nyomán más emberré váltam.

Megérkeztem, de az út folytatódik tovább! Isten meghív, hogy vele és benne járjam utamat. Gyöngyként sugározva szeretetét. Kiknek viszem haza az út során kicsiszolódott gyöngyeimet?

Az élet gyöngyei egy zarándok út is , amely két zarándok utat rejt magába, az ALAP utat és a HOSSZÚ utat. Az első Szent Margit sírhelyétől Mátraverebély-Szentkútra tart,   a második is ezen az útvonalon indul, de tovább halad, a középkori Szent Jakab utat felelevenítve Máriacellbe.  Megérkerzésünkor, miként a gyöngy sor szemein át, az út végén felcsendűl a MAGNIFICAT.

              

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mribolya.blog.hu/api/trackback/id/tr24182793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása